Επιλέξτε απο το μενού "
Ετικέτες" αριστερά το μάθημα ή το κεφάλαιο που θέλετε καθώς και τις συμβουλές μας για μια επιτυχή πορεία στο δύσκολο έργο σας!

Γενική Περιγραφή των μαθημάτων της Οικονομίας και της
Διοίκηση θα βρείτε στο κάτω μέρος του blog...

Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2008

ΑΟΔΕ - Κεφάλαιο 2

2.2 Management
ΜΕΡΟΣ Α
2.2.1 Βασικές Έννοιες

Δεν υπάρχει σαφής αντίληψη της σημασίας του όρου «διοίκηση ή management επιχειρήσεων» ακόμα και από άτομα που ασκούν κάποια επιχειρησιακή δραστηριότητα.

Ο προσδιορισμός της έννοιας του όρου εξαρτάται από (1) το παρελθόν, (2) την πείρα και (3) την ευρύτητα των ασκούμενων δραστηριοτήτων.

Δευτερεύοντες Ορισμοί Management:
- Ένα σύστημα ενεργειών με τις οποίες επιτυγχάνονται οι στόχοι μιας κοινωνικής οργάνωσης αξιοποιώντας αποτελεσματικά συγκεκριμένους πόρους.
- Η λειτουργία που επιτρέπει να επιτευχθούν αποτελέσματα ή στόχοι μέσω άλλων ανθρώπων.

Κύριος Ορισμός Management:
Το Μάνατζμεντ ορίζεται ως η διαδικασία του προγραμματισμού, της οργάνωσης, της διεύθυνσης και του ελέγχου που ασκούνται σε μία επιχείρηση προκειμένου να επιτευχθούν αποτελεσματικά οι στόχοι τους.

Μάνατζμεντ και Αποτελεσματικότητα

Μάνατζμεντ: Η βασική προϋπόθεση για την αποτελεσματική αξιοποίηση των πόρων που διαθέτει μια επιχείρηση και την επίτευξη των στόχων.
(σκεφτείτε τι θα γινόταν σε ένα Νοσοκομείο ή στην Αστυνομία αν δεν υπήρχε κανένας προγραμματισμός, καμία οργάνωση, κανένας έλεγχος και κακή διοίκηση των ανθρώπων…).

2.2.2 Ιστορική Εξέλιξη του Μάνατζμεντ

Η συστηματική οργάνωση της γνώσης του μάνατζμεντ ξεκίνησε από τις αρχές του 20ου αιώνα.

F. Taylor
Θεμελιωτής της Οργάνωσης και Διοίκησης
Πίστευε ότι:
1) Η αύξηση της παραγωγικότητας ήταν η μόνη λύση για την εξασφάλιση υψηλών μισθών και μεγαλύτερων κερδών.
2) Με την εφαρμογή επιστημονικών μεθόδων ήταν δυνατό να υπάρξει αύξηση της παραγωγικότητας.
3) Οι εργοδότες και οι εργαζόμενοι έπρεπε να σταματήσουν να θεωρούν τη διανομή των κερδών ως το κυρίαρχο πρόβλημα και έπρεπε να εστιάσουν την προσοχή τους στην κατά το δυνατό μεγαλύτερη αύξηση των κερδών.

H. Fayol
- Ο πατέρας της «θεωρίας της διοίκησης»
- Στην Ευρώπη υπήρξε ο θεμελιωτής της οργάνωσης και διοίκησης.
- Έδωσε έμφαση στα υψηλά ιεραρχικά επίπεδα της οργανωτικής και διοικητικής πυραμίδας
- Ανέλυσε τα καθήκοντα των διοικητικών στελεχών.

Επιχειρησιακές Λειτουργίες:
1) Τεχνική
2) Εμπορική
3) Χρηματοοικονομική
4) Ασφάλεια
5) Λογιστική
6) Διοίκηση
Εργασίες:
α) Σχεδιασμού
β) πρόβλεψης
γ) οργάνωσης
δ) διεύθυνσης
ε) συντονισμού
στ) ελέγχου
Αυτές οι εργασίες, που συνθέτουν τις βασικές λειτουργίες της Διοίκησης, αποτελούν και σήμερα με μικρές παραλλαγές σημαντικό τμήμα της θεωρίας του μάνατζμεντ. (Βλέπε κεφ. 1, Οι λειτουργίες της επιχείρησης))

M. Weber
- Ασχολήθηκε ειδικά με τις μεθόδους έρευνας των κοινωνικών επιστημών, προσδίδοντας ιδιαίτερη έμφαση στο διοικητικό φαινόμενο.
Υποστήριξε ότι η ΓΡΑΦΕΙΟΚΡΑΤΙΑ (διοίκηση μέσω γραφείων) είναι το πλέον λογικό μέσο για την άσκηση ελέγχου πάνω στους ανθρώπους (το ίδιο και στον τομέα της διοίκησης).
Η Γραφειοκρατία, η οποία δεν αποτελεί αρνητικό φαινόμενο, είναι μια θεωρία οργάνωσης που ανταποκρίνεται κυρίως στις ανάγκες των μεγάλων και πολύπλοκων επιχειρήσεων.
Χαρακτηριστικά Γραφειοκρατίας:
1) Στενά καθορισμένες αρμοδιότητες
2) Αυστηροί κανόνες
3) Εφαρμογή Ιεραρχικού Συστήματος Οργάνωσης

Gantt
(Συνεργάτης του Taylor)
Α) Υποστήριξε την ανάγκη για ανάπτυξη της συνεργασίας και της κατανόησης μεταξύ διοίκησης και των εργαζομένων.
Β) Τόνισε τη σημασία της εκπαίδευσης και του ανθρώπινου παράγοντα σε όλα τα διοικητικά προβλήματα.
Γ) Ανέπτυξε γραφικές μεθόδους απεικόνισης σχεδίων.
Δ) Έδωσε μεγάλη έμφαση στη σημασία του χρόνου και του κόστους για το σχεδιασμό και τον έλεγχο της εργασίας.

Κίνημα Ανθρωπίνων Σχέσεων – Mayo & Rothlisberger
- Το 1920 εμφανίστηκαν οι πρώτοι αμφισβητίες του Taylor και των οπαδών του.
- Κατηγορίες: Το επιστημονικό μάνατζμεντ μεταχειριζόταν τους εργαζόμενους ως εξαρτήματα μηχανής, απαιτώντας τυποποιημένες κινήσεις και μεθόδους.
- Υποστήριξαν ότι αν οι επιχειρήσεις επέτρεπαν στους εργαζόμενους να έχουν ενεργό συμμετοχή σε θέματα που αφορούσαν τις συνθήκες και τις μεθόδους εργασίας, τότε το ηθικό τους θα βελτιωνόταν και θα έδειχναν μεγαλύτερη προθυμία για συνεργασία.
- Από έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 1920 σε μεγάλες βιομηχανικές επιχειρήσεις διαπιστώθηκε ότι 1) η συμμετοχή των εργαζομένων σε ομάδα εργασίας και 2) το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι ένιωθαν ότι οι γνώμες και τα συναισθήματα τους είχαν σημασία για την επιχείρηση, βοηθούσε στην αύξηση της παραγωγικότητας (ανεξάρτητα μάλιστα από τη βελτίωση ή τη χειροτέρευση των συνθηκών εργασίας.

Το management σήμερα

Το επιστημονικό υπόβαθρο του μάνατζμεντ και των οργανώσεων αντλούν το επιστημονικό υπόβαθρο τους από ΑΛΛΕΣ επιστήμες όπως (α) τα μαθηματικά, (β) την οικονομία, (γ) την κοινωνιολογία, (δ) την ανθρωπολογία και (ε) και την ψυχολογία.

Σάββατο 18 Οκτωβρίου 2008

ΑΟΔΕ - Κεφάλαιο 2


Κεφάλαιο Δεύτερο
Η Επιστήμη της Διοίκησης των Επιχειρήσεων


2.1 Εισαγωγικές έννοιες
(στη σελίδα αυτή να ξέρετε τα βασικά και σίγουρα τον ορισμό της διοίκησης των επιχειρήσεων. Στα υπόλοιπα μια ανάγνωση αρκεί!)

Από τότε που οι άνθρωποι αναγκάστηκαν να σχηματίζουν ομάδες για να επιτύχουν στόχους τους οποίους δεν μπορούσαν να επιτύχουν ως άτομα, εμφανίστηκε επιτακτική η ανάγκη της διοίκησης, ώστε να εξασφαλιστεί ο συντονισμός των ατομικών προσπαθειών.
Παραδείγματα:
-Αίγυπτος
-Αρχαία Κίνα
-Αρχαία Ελλάδα

«Η Διοίκηση είναι μια ξεχωριστή επιδεξιότητα, η οποία διαφέρει από την τεχνική γνώση και εμπειρία»
Σωκράτης

Ο Κλάδος της Διοίκησης των Επιχειρήσεων ασχολείται με την ΜΕΛΕΤΗ, την ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ και την ΕΞΗΓΗΣΗ των φαινομένων που συνδέονται με (1)το σύνολο της επιχείρησης, με (2)τις επιμέρους λειτουργίες της, (3)τα μέρη της, καθώς και (4) με τις σχέσεις της με το περιβάλλον.

Επιμέρους Επιστημονικά Πεδία της Διοίκησης των επιχειρήσεων:
Α) Management (Οργάνωση και διοίκηση)
Β) Marketing (εκτός της ύλης)
Γ) Διοίκηση παραγωγής (εκτός της ύλης)
Δ) Χρηματοοικονομική διοίκηση (εκτός της ύλης)
Ε) Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων (εκτός της ύλης)
ΣΤ) Διαχείριση Πληροφοριών (εκτός της ύλης μας άρα αδιάφορη...)

Παρασκευή 17 Οκτωβρίου 2008

Ο Δεκάλογος της Επιλογής Καθηγητή

Ένα από τα κύρια προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γονείς είναι το ζήτημα της επιλογής των κατάλληλων καθηγητών που θα επιλέξουν για τα παιδιά τους. Συνήθως η επιλογή γίνεται μέσω γνωστών/συγγενών ή μέσω αγγελιών στον τύπο, σε βιβλιοπωλεία ή ακόμα και στον δρόμο

Εμείς σας παραθέτουμε μία σειρά από ζητήματα που οφείλετε να έχετε κατά νου πριν βάλετε κάποιον άνθρωπο σπίτι σας για να βοηθήσει το παιδί σας:

- Πέρα από τη γνώμη των γνωστών που σας προτείνουν κάποιον καθηγητή, ρωτήστε και τον ίδιο τον μαθητή να σας πει τη γνώμη του! (Πολλές φορές η απάντηση θα σας εκπλήξει…)

- Στην πρώτη συνάντηση ρωτήστε τον γιο ή την κόρη σας πως του/της φάνηκε το μάθημα, ο καθηγητής και αν πιστεύει πως μπορούν να συνεργαστούν. Είναι πολύ βασικό ο μαθητής να αισθάνεται άνετα να εκφράζει τις απορίες του και να εμπιστεύεται τον καθηγητή του. (Φυσικά κάθε γονέας ξέρει το παιδί του και ξέρει πόση βαρύτητα πρέπει να δείχνει στα λεγόμενα του…)

- Στην πρώτη επικοινωνία με τον καθηγητή ρωτήστε τον σχετικά με τις σπουδές και την διδακτική εμπειρία του (ζητήστε κοινώς ένα σύντομο βιογραφικό, εσείς θα είστε ο εργοδότης του άλλωστε…)

- Προτιμάτε τα μαθήματα να γίνονται σε δικό σας χώρο έτσι ώστε να μη χάνει χρόνο ο μαθητής ή η μαθήτρια σε μετακινήσεις κλπ. (Ο χρόνος στην 3η Λυκείου είναι πολύτιμος…)

- Μεγάλος σε ηλικία καθηγητής = εμπειρία.

- Νέος σε ηλικία καθηγητής = όρεξη και διάθεση για δουλειά και επικοινωνία με τον μαθητή. (πολλές φορές πιο αποτελεσματικό)

- Όταν το θέμα φτάσει στο οικονομικό να ξέρετε ότι πολλές φορές η τιμή σηματοδοτεί και την ποιότητα του καθηγητή και του μαθήματος (Σε λογικά πλαίσια φυσικά!)

- Σε τακτά χρονικά διαστήματα να μιλάτε και να ενδιαφέρεστε για την πορεία των μαθημάτων! Πάντα οι γονείς που δείχνουν ενδιαφέρον κινητοποιούν τους μαθητές και ενεργοποιούν τους καθηγητές. (εκφράσεις του τύπου «εμπιστεύομαι το παιδί μου» αφήστε τες για μετά τις Εξετάσεις!)

- Να θυμάστε ότι ο καθηγητής δεν μπορεί να κάνει θαύματα! Ένας καθηγητής θεωρείται καλός όταν παίρνει έναν κακό μαθητή και τον κάνει μέτριο, έναν μέτριο και τον κάνει καλό και έναν καλό άριστο…

- ΔΕΝ μπορεί ΚΑΝΕΝΑΣ καθηγητής να γνωρίζει τα θέματα που τα πέσουν στις πανελλαδικές! (Κοινώς μη πληρώνετε 40άρια την ώρα για «καθηγητές» που λένε ότι έχουν γνωστό στην επιτροπή εξετάσεων κλπ κλπ.) ΚΑΝΕΝΑΣ δεν μπορεί να ξέρει τα θέματα. Όλοι ΕΙΚΑΣΙΕΣ κάνουν.

Κυριακή 12 Οκτωβρίου 2008

Επιτυχίες 2007-2008

Τα αποτελέσματα των μαθητών μου κατά το προηγούμενο έτος!

5o Πεδίο (ΑΟΘ και ΑΟΔΕ)

Ψ.Χ. ΔIEΘNΩΝ KAI EYPΩΠΩΠΑΙΚΩΝ OIKONΟΜΙΚΩΝ ΣΠOYΔΩΝ ΟΠΑ
Γ.Γ. ΔIEΘNΩΝ KAI EYPΩΠΩΠΑΙΚΩΝ OIKONΟΜΙΚΩΝ ΣΠOYΔΩΝ ΟΠΑ
Π.Μ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Μ.Γ. ΜΟΝΙΜΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΣΤΡΑΤΟΥ (Σ.Μ.Υ) - ΟΠΛΑ

Υπόλοιπα Πεδία (ΑΟΔΕ)

Σ.Δ. ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ (ΒΟΛΟΣ)
Π.Δ. MHXΑΝΙKΩN METAΛΛEIΩN METAΛ/ΡΓΩN ΕΜΠ
Π.Α. MHXΑΝΙKΩN METAΛΛEIΩN METAΛ/ΡΓΩN ΕΜΠ
Π.Γ. HΛEKΤΡΟNIKΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ KAI MHXΑΝΙKΩN YΠOΛ. ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ (ΧΑΝΙΑ)
Α.Μ. ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΜΥΤΙΛΗΝΗ)
Δ.Α. ΑΝΑΚΑΙΝΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ΚΤΙΡΙΩΝ TEI ΠΑΤΡΑΣ
Μ.Α. ΗΛ/ΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓ/ΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ TEI ΠΕΙΡΑΙΑ
Σ.Μ. ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΑΣ TEI ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ)

Ευχόμαστε καλή φοιτητική ζωή και πολλές επιτυχίες σε όλους!

Πέμπτη 9 Οκτωβρίου 2008

ΑΟΘ - Κεφάλαιο 2

Η Ζήτηση των Αγαθών

ΜΕΡΟΣ Β

8. Ελαστικότητα Ζήτησης ως προς την τιμή (Ed)

- Ποσοστιαία μεταβολή ποσότητας προς ποσοστιαία μεταβολή τιμής.
- Ο βαθμός αντίδρασης των καταναλωτών στις μεταβολές της τιμής CETERIS PARIBUS.
- Πάντα αρνητική λόγω του νόμου της ζήτησης (όταν αυξάνεται η τιμή η ζητούμενη ποσότητα μειώνεται και αντίστροφα).

9. Ελαστικότητα Σημείου και Ελαστικότητα Τόξου
Η ελαστικότητα τόξου χρησιμοποιείται για συναρτήσεις ζήτησης που δεν είναι γραμμικές (ευθείες) οπότε έχει νόημα το τόξο!

10. Ελαστική και Ανελαστική Ζήτηση

Είπαμε ότι η ελαστικότητα ζήτησης ως προς την τιμή παίρνει πάντα ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΤΙΜΕΣ.
Προκειμένου όμως να χαρακτηρίσουμε την ελαστικότητα είναι πιο εύκολο να χρησιμοποιούμε την απόλυτη τιμή της ελαστικότητας.
Αρα:
Ed>1 Ελαστική Ζήτηση (η ποσοστιαία μεταβολή της ποσότητας είναι μεγαλύτερη από αυτή της τιμής)
Ed<1> (η ποσοστιαία μεταβολή της ποσότητας είναι μικρότερη από αυτή της τιμής)
Εd=1 Μοναδιαία Ελαστικότητα (η ποσοστιαία μεταβολή της ποσότητας είναι ίση με αυτή της τιμής)
ΠΡΟΣΟΧΗ: οι παραπάνω ποσότητες της Εd είναι σε ΑΠΟΛΥΤΕΣ ΤΙΜΕΣ!
11. Ειδικές Περιπτώσεις καμπύλης Ζήτησης και Ελαστικότητες
i) Καμπύλη Ζήτησης με Ελαστικότητα ίση με το μηδέν (Εd=0)
Τέλεια Ανελαστική καμπύλη ζήτησης
- Η καμπύλη ζήτησης είναι μια ευθεία κάθετη στον άξονα των ποσοτήτων.
- Οι καταναλωτές δεν αντιδρούν ΚΑΘΟΛΟΥ στις μεταβολές της τιμής.
- Ακραία περίπτωση, για παράδειγμα η ζήτηση ενός φαρμάκου απαραίτητου για την θεραπεία μιας ασθένειας, όσο και να στοιχίζει θα πληρώσουμε να το αγοράσουμε!)
ii) Καμπύλη Ζήτησης με Ελαστικότητα που τείνει στο άπειρο
Τέλεια Ελαστική καμπύλη ζήτησης
- Η καμπύλη ζήτησης είναι μια ευθεία γραμμή παράλληλη στον άξονα των ποσοτήτων
- Οι καταναλωτές με το που θα δουν μια μικρή αλλαγή στην τιμή (είτε αύξηση είτε μείωση) σταματούν να ζητούν το αγαθό.
- Ακραία περίπτωση, οι καταναλωτές ζητούν σε μία τιμή άπειρη ποσότητα...
- Παράδειγμα δεν έχει...
iii) Καμπύλη Ζήτησης με ελαστικότητα ίση με τη μονάδα (Εd=1)
-Στο μέσο της ευθείας καμπύλης ζήτησης
-Στην περίπτωση της ισοσκελούς υπερβολής (ΠΡΟΣΟΧΗ: εδώ αναφερόμαστε στην ΤΟΞΟΕΙΔΗ ΕΛΑΣΤΙΚΟΤΗΤΑ)
iv) Ελαστικότητα στην ευθεία καμπύλη ζήτησης
Διάγραμμα βιβλίου σελ 44
12. Συνολική Δαπάνη των Καταναλωτών
- Παράδειγμα: Αν αγοράσουμε 2 σοκολάτες προς 1,5 ευρώ τη μία η συνολική δαπάνη μας για σοκολάτες είναι 1,5x2=3ευρώ!
- Συνολική Δαπάνη = Τιμή x Ποσότητα
- ΣΔ=ΡxQ
- Αν εμείς ξοδέψαμε 3 ευρώ πόσα εισέπραξε ο περιπτεράς; 3 ευρώ!
- Άρα, η Συνολική Δαπάνη των Καταναλωτών = Συνολικά Έσοδα Παραγωγών
13. Ελαστικότητα Ζήτησης και Συνολική Δαπάνη καταναλωτών
- Αφού η ΣΔ ισούται με το γινόμενο της τιμής με τη ζητούμενη ποσότητα σε κάθε μεταβολή της τιμής η Συνολική Δαπάνη (λόγω του Νόμου της Ζήτησης) δέχεται δύο αντίθετες επιδράσεις. Από τη μία αλλάζει η τιμή ενώ ταυτόχρονα αλλάζει και η ζητούμενη ποσότητα.
- Το πως θα αλλάξει η ΣΔ εξαρτάται από τα μεγέθη των μεταβολών που θα προκληθούν από την μεταβολή της τιμής!
Χρειαζόμαστε δηλαδή την Ελαστικότητα Ζήτησης!
- Θυμόμαστε πάντα ότι ΣΔ=PxQ
Ελαστική Ζήτηση
- Αν Αυξηθεί η Τιμή η Συνολική Δαπάνη μειώνεται!
- Αν Μειωθεί η Τιμή η Συνολική Δαπάνη αυξάνεται!
(λογικό αφού είπαμε ότι στην ελαστική ζήτηση η ποσοστιαία μεταβολή της ποσότητας είναι μεγαλύτερη από την ποσοστιαία μεταβολή της τιμής)
Ανελαστική Ζήτηση
- Αν Αυξηθεί η Τιμή η Συνολική Δαπάνη αυξάνεται!
- Αν Μειωθεί η Τιμή η Συνολική Δαπάνη μειώνεται!
(λογικό αφού είπαμε ότι στην ανελαστική ζήτηση η ποσοστιαία μεταβολή της ποσότητας είναι μικρότερη από την ποσοστιαία μεταβολή της τιμής)
Ζήτηση με Ελαστικότητα ίση με τη μονάδα
- Αν Αυξηθεί η Τιμή η Συνολική Δαπάνη παραμένει αμετάβλητη!
- Αν Μειωθεί η Τιμή η Συνολική Δαπάνη παραμένει αμετάβλητη!
(λογικό αφού είπαμε ότι όταν Ed=1 η ποσοστιαία μεταβολή της ποσότητας είναι ίση με την ποσοστιαία μεταβολή της τιμής)
Άρα στην περίπτωση της ισοσκελούς υπερβολής η ΣΔ είναι πάντα σταθερή και ίση με Α (θυμηθείτε ότι Q=A/P)
14. Χρησιμότητα Ελαστικότητας Ζήτησης
Η γνώση της Ελαστικότητας Ζήτησης είναι χρήσιμη:
α) Για τις επιχειρήσεις (πρέπει να γνωρίζουν αν έχουν τη δυνατότητα να αυξήσουν την τιμή των προϊόντων τους χωρίς να κινδυνεύουν με μείωση εσόδων).
β) Για το Κράτος (πρέπει να γνωρίζει αν μπορεί να φορολογήσει ένα αγαθό χωρίς να μειωθούν τα έσοδα του.
Αν σκεφτούμε ότι η φορολόγηση ενός αγαθού σημαίνει αύξηση της τιμής του, μπορεί αν το αγαθό αντιμετωπίζει ελαστική ζήτηση τα συνολικά έσοδα να μειωθούν άρα να μειωθούν και τα έσοδα από την φορολόγηση του. Δεν είναι τυχαίο ότι στα ποτά και στα τσιγάρα ο φόρος είναι μεγαλύτερος και όποτε το κράτος θέλει περισσότερα έσοδα αυξάνει την φορολόγηση τους αφού ξέρει ότι τα αγαθά αυτά είναι εθιστικά και συνεπώς αντιμετωπίζουν ανελαστική ζήτηση από τους καταναλωτές τους - Νομίζατε ότι το κάνει για την υγεία σας ρομαντικοί...?)
15. Εισοδηματική Ελαστικότητα
Η Ελαστικότητα είναι ένα μέγεθος που μπορεί να υπολογιστεί και ως προς κάποιον άλλον προσδιοριστικό παράγοντα της ζήτησης και συνήθως αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η Ελαστικότητα της Ζήτησης σε σχέση με το εισόδημα (Υ) των καταναλωτών.
Εισοδηματική Ελαστικότητα (ΕΥ) = Ποσοστιαία μεταβολή της ποσότητας προς ποσοστιαία μεταβολή του εισοδήματος.
- Σε αντίθεση με την Ελαστικότητα Ζήτησης ως προς την τιμή, η Εισοδηματική Ελαστικότητα μπορεί να πάρει και αρνητικές και θετικές τιμές.
- Δείχνει την μεταβολή της ποσότητας στις μεταβολές του εισοδήματος.
- Αν ΕΥ>0 τότε το αγαθό χαρακτηρίζεται ως κανονικό (αυξάνεται το εισόδημα μας, αυξάνεται και η ζήτηση μας για το αγαθό).
- Αν ΕΥ<0 τότε το αγαθό χαρακτηρίζεται ως κατώτερο (αυξάνεται το εισόδημα μας αλλά μειώνεται η ζήτηση μας για το αγαθό).
- ΠΡΟΣΟΧΗ: Η τιμή (και οι υπόλοιποι προσδιοριστικοί παράγοντες της Ζήτησης) πρέπει να παραμένουν σταθεροί!

Προετοιμασία Πανελλαδικών

Καθηγητής παραδίδει μαθήματα:

Αρχές Οικονομικής Θεωρίας
(ΑΟΘ)

Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών
(ΑΟΔΕ)

Άριστη Γνώση αντικειμένου
Σύγχρονες Μέθοδοι διδασκαλίας
Σεβασμός στην προσωπικότητα του μαθητή

τηλ. επικοινωνίας: 694-8200440
(φιλική καταχώρηση)